edgemo er kåret som Gazelle 2016 af Børsen. Det er vi naturligvis både glade for og stolte over... men der er mere i det end som så.

I 2016 er der i alt 1.790 Gazeller. Det er flot, at så mange danske virksomheder kan leve op til kravene om at vokse kontinuerligt og fordoble sin omsætning eller bruttoresultat i løbet af fire regnskabsår. At det også er meget forskellige virksomheder - fra partybutikken i Helsingør og bådforhandleren i Aabenraa til app-udvikleren i København - er kun sjovt. Nogle lever kun lige akkurat op til kravene, andre gør det med bravour, og nogle endda for både anden og tredje gang.

I edgemo er det første gang. Og faktisk har vi ikke bare fordoblet, men mere end FEMDOBLET vores omsætning fra 2012 til 2015 - fra 50 til 265 mio. En omsætning, der er skabt af de nu knap 50 edgemo people, vi er blevet, siden Lars, Kenneth og Morten åbnede edgemo midt i finanskrisen den 1. november 2011.

Hvad kan vi bruge det til? Udover naturligvis en glæde over at det går os godt, og at andre både kan se og anerkender det.

"Gazellerne er rollemodeller", skriver Børsen. Jotak, det vil vi gerne være. Måske vores historie kan give håb for dig, der sidder med en iværksætter i maven, og er i tvivl om din idé holder vand. edgemo er nemlig hverken skabt ud fra udviklingen af et nyt banebrydende produkt eller et særligt globalt tankesæt. Vi sælger hardware og licenser samt leverer konsulentydelser inden for it-infrastruktur - men det er vi nogle stykker der gør. Vi har også skabt nogle ret unikke services og koncepter, men det er heller ikke dem, der er the tipping point i forhold til vores Gazelle-kåring.

Forskellen har fra starten ligget i vores måde at gøre tingene på. Det ligger i vores navn. EDGE står for kant, MO for Modus Operandi, dvs. måden at gøre tingene på. Vi vover nemlig at påstå, at det er vores måde at gøre tingene på, der adskiller edgemo fra andre og har bragt os til dér hvor vi er nu. edgemo er blevet den virksomhed, der var missionen. En virksomhed, som handler om og med mennesker – hvor substansen ikke er tal og taktik, men mennesker, kultur og den gode relation. Det kan du læse mere om i Jyllands-Postens artikel "Fra næseblod til hjerteblod".

At vi kan skabe så voldsom en vækst på baggrund af dét afsæt på blot fem år må give håb for fremtidens iværksættere. Det ønsker vi - og fejrer så i øvrigt 'the edgemoment' med alle edgemo people i Tivoli Friheden den 9. novembertil Børsens officielle kåring.