Tirsdag den 19. september 2017 annoncerede Computerworld's teknologiredaktør Kim Stensdal, at edgemo er Danmarks 6. bedste ud af i alt 31 it-forhandlere.

Siden 1996 har Computerworld lavet en Top 100-undersøgelse, hvor de gransker regnskaber fra Brancheguiden-registrerede virksomheder med mindst 10 mio i personaleomkostninger eller 20 mio i omsætning. Ud fra fire regnskabsforhold kåres én vinder af det hele, foruden vinderne af de 23 branchekategorier i Top 100. Computerworld kalder vinderne for "Danmarks bedste it-virksomheder".

Og tirsdag den 19. september annoncerede Computerworld's teknologiredaktør Kim Stensdal, at edgemo er Danmarks 6. bedste it-forhandler ud af i alt 31 it-forhandlere - ifølge deres beregninger. Tak for det, Kim, og stort tillykke til Lomax, Descom, Danoffice, NTI Cadcenter og Crayon, som ligger før edgemo på listen.

"Det er fandme ikke så ringe!" som en af edgemo's medarbejdere, Torben Christensen, skriver i en Facebook-update. Vist er der mange måder at anskue en virksomheds succes på, og de kolde regnskabstal er ikke ligefrem edgemo's facon. Når det er sagt, så er det heller ikke til at komme udenom, at en sund økonomi gør meget muligt og det hele lidt sjovere.

Årsagen til successen er dog ikke til diskussion. Det er en naturlig følgevirkning af at sætte helt særlige folk sammen i en helt særlig sammenhæng. Og vi er ydmyge overfor det faktum, at mere end noget andet, så kan vi takke vores kunder og partnere, og den tillid, som vi er blevet vist siden vores første novemberdag for snart seks år siden.

Læs også om nogle af årsagerne til edgemo's succes

Skulle dette få dig til at tænke: "Jeg vil være med!", så er det ikke en umulighed. For trods 16 ansættelser alene i 2017, søger vi faktisk endnu flere nye edgemo people. Så lad dette være en opfordring til at tage et kig på vores ledige jobs.

Computerworld konkluderer da også i flere artikler, at der er fuld fart på væksten i den danske it-branche i øjeblikket, men at vi også kæmper med en del udenlandske forhandlere, der ofte har skræmmende store muskler at spille med. Stort er dog ikke altid det samme som godt, og så kan det i øvrigt være rart at kunne stikke forbi konfigurationscenteret i Hinnerup ved Aarhus, hvis der er brug for at få syn på en sag.

Læs hele artiklen om Top 100 på Computerworld